10 oct 2016

5 lessons of marketing and entrepreneurship that you purchase learning a new language

Life has many ways to teach us, even those things that seem "small". Let alone thatusually catalogued of "difficult", as learning a new language. In this article I share 5 lessons I've learned this about what it means to engage and connect with the ideal customer.

Since makes some weeks-Finally!-I decided to learn German. Always me has liked learn, know other cultures and in a world globalized, if you have a business international or you relate with people that not are of your country, have sensitivity cultural is key.

Without desire to make propaganda, the app globalization is that is helping me in this process

Learn a new language is fascinating, but at the same time challenging, because adults costs us more than the children retain words, sounds and new phrases. But as allchallenge new, you cool, you helps to generate new ideas and you kept in movement.

So, today you share 5 lessons to learn a new language has taught me about marketing and entrepreneurship, and that I hope will help you also in your business:

new language opens another world
It allows you to communicate with a group of people that before you didn't have access, and know aspects of that culture that were not previously available. As entrepreneur, you pass exactly that, especially if not are surrounded of much people that understand the road that have decided take. At first you feel a 'foreign', but little by little your inclusion in that lifestyle is settled. In terms of marketing, it's like learning the language of your ideal customer. If know what you worries, what keywords resonate with those concerns and what you want to achieve will be more easy connect with it.

Learn doing
Learning another language is like learning to drive. You will know all the theory, butwithout applying all forget it. There is much content printed and Internet, quotes that inspire you, and others, but it is not until you decide to take or apply such or which marketing strategy that to check if it works for you or not. Plans, implements andevaluates. If works, repeat, and if not, readjust, but never let's do.

Your mistakes you teach
No one is born and can execute a task perfectly: we learned to walk by falling. We learned to speak saying wrong at the beginning, but we were improving with time and use. Both at the time of create and launch new products / services as to the test new strategies of marketing, has been moments in that your tactics have been a boom. But sometimes, no matter how much effort and expectations since have, you believe that it would not fail and however failed. Happens. But the important thing is not stay there, but evaluate, make changes, and try again, there is no more effective way of learning.

Consistency, and not only patience, is the main thing
Are us has said that the patience is the mother of all the virtues. It is certainly very useful, but it is not everything. It must also give time to strategies to demonstrate their potential. We live in a society where everything is for already. But with your business and your marketing, not is as well. As you can not ask pears to Elm not you canask your business income of 6 figures with 3 months of work, or if you opened yesterday your Facebook page already have more than 100 new customers. I would like to tell you that those expectations are achievable, but not. Both your business as your marketing are as a plant whose seed cultivate today and based watering it daily, paid it, care for it, will be growing.

Humility
I have always believed that one of the reasons - social course, the biological is apart-by that as children we much more quickly learn is because still have not developedmany of the uncertainties that accompany us into adulthood. If your child pronounce wrong, instead of being ashamed, receives the correction and here wasn'tnothing. We know that we don't have all the answers, and we are at peace with this,gradually learning to move us in this world. We do not give us permission to admit that we know not everything for fear to look bad, but the humility in the end pays well. If have a business and you see that there are strategies that not are running, products that the market not accepts or buy, and have the will of correct the heading, your business sale forward. It is recognized that perhaps you didn't have as much reason as you thought on this issue, and your business thanks those decisions

I hope that these lessons help you in decisions related to your business or your marketing, and who removes, encourage you to challenge yourself learning another language

And you, have experience studying other languages? Do you agree with the article,and others as you add?


If you have been interested in the content of this article and would like to get morelike this every week in your Inbox, I invite you to subscribe to my weekly newsletter for more tips and strategies on how to connect in a genuine way with your ideal client.

1 comentario: